Általános szerződési feltételek
Alapinformációk
Ezek az általános feltételek a BETALOV, s.r.o. társaság jogait és kötelezettségeit szabályozzák, Budova COV, Hollého 1854/9, 927 05 Šaľa székhellyel, Cégjegyzékszám: 36 554 855, Adóazonosító: 2021749653, ÁFA azonosító: SK2021749653, bejegyezve a Trnava-i Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába. Sro szakasz ügyiratszám: 16363/T (továbbá “BETALOV”) és ügyfeleink, amelyek a BETALOV társaság, mint eladó és vásárló között távolról megkötött adásvételi szerződésből erednek, valamint a vásárló az interneten keresztül, és amelynek tárgya a www.betalov.sk, www.betalov.cz, www.betalov.hu, www.beretta-shop.eu, www.huntingshop.eu, cz.huntingshop.eu, hu.huntingshop.eu weboldalon található online áruházon keresztül történő áruvásárlás.
A jelen szerződési feltételek minden olyan szerződésre vonatkoznak, amely távolról, a www.betalov.sk, www.betalov.cz, www.betalov.hu, www.beretta-shop.eu, www.huntingshop.eu, cz.huntingshop.eu, hu.huntingshop.eu webáruházban az eladó és a vevő között a 102/2014 számu törvény szerint a fogyasztók védelméről áruk értékesítése vagy szolgáltatásnyújtás távollévők között kötött szerződés alapján.
Távolról kötött szerződés az eladó és a vevő között létrejött, kizárólag távoli kommunikáció útján (különösen weboldal, e-mail stb. használatával) létrejött szerződés, az eladó és a vevő egyidejű fizikai jelenléte nélkül.
A szolgáltató a BETALOV, s.r.o. cég, amelynek székhelye: Budova COV, Hollého 1854/9, 927 05 Šaľa, Cégjegyzékszám: 36554855, Adóazonosító: 2021749653, ÁFA azonosító: SK2021749653, bejegyezve a Trnava-i Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába. Sro szakasz ügyiratszám: 16363/T (a továbbiakban: "szolgáltató").
A vevő fogyasztó vagy vállalkozó (a továbbiakban: "vevő" vagy "ügyfél").
Fogyasztó az a természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem vállalkozási tevékenysége, illetve egyéb vállalkozási tevékenysége, munkaviszonya, foglalkozása körében jár el.. A gazdálkodó szervezet által lebonyolított vásárlást a 513/1991 számú törvény szabályozza a kereskedelmi törvénykönyvben.
Az szolgáltató és a fogyasztó közötti, jelen általános szerződési feltételekben (továbbiakban ÁSZF) kifejezetten nem szabályozott jogviszonyokra a 40/1964 sz. törvény a Polgári Törvénykönyvben vonatkozó rendelkezései az irányadóak, valamint a kapcsolódó szabályozások.
Vállalkozónak számít:
- kereskedelmi nyilvántartásban regisztrált személy
- olyan személy, aki kereskedelmi engedély alapján folytat üzleti tevékenységet
- személy, aki az előírásoknak megfelelően kereskedelmi engedélytől eltérő engedély alapján folytat üzleti tevékenységet
- személy, aki mezőgazdasági termelést végez és külön szabályozás szerint bejegyzett személy
Az Általános Szerződési Feltételek értelmében vállalkozónak minősül az a személy is, aki üzleti tevékenysége részeként jár el. Amennyiben a Vevő a megrendelésben megadja azonosító számát (IČO - Cégjegyzékszám), tudomásul veszi, hogy az ÁSZF-ben vállalkozókra meghatározott szabályok vonatkoznak rá.
Az szolgáltató vállalkozó és vevő közötti jogviszonyokra, amelyeket ezen ÁSZF vagy az eladó és a vevő közötti szerződés nem kifejezetten szabályoz, a 513/1991 számú törvény szabályozza a kereskedelmi törvénykönyvben. Az ÁSZF és az egyedi szerződés közötti eltérések esetén a szerződés szövege élvez elsőbbséget.
A szolgáltató tevékenységei a felügyeleti szerv felügyelete és ellenőrzése alatt állnak.
Orgán dozoru (Felügyeleti hatóság):
Slovenská obchodná inšpekcia
P. O. BOX 29
Bajkalská 21/A
827 99 Bratislava
Odbor výkonu dozoru (Felügyeleti osztály):
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie v Nitre pre Nitriansky kraj
Staničná 9
949 01 Nitra.
Vásárlás vevő általi regisztrációval és anélkül
A vevő regisztrációval tud vásárolni, amely előnyöket és folyamatos információküldést jelent számára az általa megadott e-mail címre. A vevő regisztráció nélkül is vásárolhat. Webáruházunk ügyfele lehet minden cselekvőképes természetes vagy jogi személy, aki érdeklődését fejezte ki a www.betalov.sk, www.betalov.cz, www.betalov.hu, www.beretta-shop.eu, www.huntingshop.eu, cz.huntingshop.eu, hu.huntingshop.eu weboldalon áruk vásárlása iránt, és árurendelést adott le. Jelen általános szerződési feltételek szerint a vevő bizonyos körülmények között olyan harmadik személyt is magában foglal, akit az ügyfél a kötelező érvényű megrendelésben megjelöl, mint akinek a megrendelt árut át kell adni (a továbbiakban: „meghatalmazott személy”). "). A meghatalmazott nevének feltüntetése a kötelező érvényű megrendelésben a megrendelt áru átvételére való felhatalmazásának minősül.
Árurendelés és szerződéskötés
Az áru megrendelése a szolgáltató webáruházán keresztül leadott megrendeléssel, telefonon vagy e-mailben lehetséges. Az webáruházon keresztül történő árurendeléshez kattintson az egérrel a kosár képével ellátott gombra a megfelelő „Vásárlás” feliratra és az áru a bevásárlókosárba kerül. Ezután eldöntheti, hogy lezárja a vásárlást, vagy folytatja a vásárlást. Ha folytatni szeretné a vásárlást, kattintson a „Vásárlás folytatása” feliratú gombra. Ha le szeretné zárni a rendelést, kattintson a „Kosár” feliratú gombra. A megrendelés az űrlap kitöltésével (nem érvényes regisztrált vásárlókra), kiválasztva a szállítási módot és a fizetési módot, majd a „Tovább” feliratú gombra kattintva a rendelés összesítője jelenik meg, majd kötelezően elküldi a megrendelését a „Befejezés” gomb megnyomásával, azzal, hogy a megrendeléshez az árut a választott mód szerint kell fizetni. A megrendelés feldolgozását követően indokolatlan késedelem nélkül visszaigazolást küldünk önnek a megrendelés átvételéről (a megrendelés kötelező érvényű elfogadása) az ön által megadott e-mail címre, amely tartalmazza a rendelés számát, az áru megnevezését és specifikációját, valamint a az áru árát és szállítási költségét (postaköltség), fizetési módot, az áru szállítási helyére vonatkozó információt, az szolgáltató adatait vagy egyéb információt. A teljesített megrendelés vevő részére történő elküldése a Polgári Törvénykönyv szerinti szerződéskötési javaslatnak minősül, a szolgáltató webáruházában tett ajánlata alapján. Az adásvételi szerződést az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó javaslat kötelező megerősítésével kötik meg azáltal, hogy az szolgáltató elfogadja a vevő megrendelését. A szolgáltató a vevő megrendelésének elfogadását telefonon vagy e-mailben igazolja vissza.
Ha fiókot hozott létre nálunk, akkor a rendelése is archiválásra kerül a fiókja "Rendeléseim" részében, amelyhez bejelentkezés után csak ön férhet hozzá. Szükség esetén a vevő megrendelésével kapcsolatos minden további információ elküldhető a vevő e-mail címére.
Árak
A megrendelt áru vételára a webáruház honlapján abban az időpontban feltüntetett ár, amikor a vevő a megrendelését a szolgáltatónak elküldi, míg a vételár megállapításához a szolgáltató érvényes árlistája szolgál. Az áruk és szolgáltatások összes ára ÁFA-t tartalmaz, kivéve, ha a webáruház honlapján másként szerepel. Az áruk és szolgáltatások minden ára végleges, beleértve a vonatkozó ÁFA-t a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai által meghatározott összegben (általában 20% - a pontos mértéket mindig megtalálja a számlán), de nem tartalmazza az áru kiszállításának árát, amely a megrendelésben kiválasztott áru szállítási módja szerint kerül felszámításra. Az akciós árak a termékleírásban megadott időpontig vagy a készlet erejéig érvényesek. Bármely további kedvezmény, amelyet a weboldalunkon az egyes termékekre felsorolt kedvezménynek tekintendő, a vevő egyedi kedvezményei vagy az webáruházunk harmadik felekkel való együttműködésén keresztül nyújtanak, egymással nem vonhatók össze.. Az áru ára nem tartalmazza a szállítási, tanácsadási vagy egyéb költséget, kivéve, ha az a termékleírásban szerepel. Az eladó az árváltoztatás jogát fenntartja, ill az áru vételára jogszabályváltozás esetén, az áruk gyártóitól vagy szállítóitól származó árváltozások esetén. A szolgáltató vállalja, hogy az árut megrendelésének időpontjában érvényes áron szállítja a vevőnek. A szolgáltató a megrendelt áruk ellenértékét a kosárba helyezett oldalon feltüntetett módokon már a megrendelés teljesítése előtt elfogadja. A webáruház megrendelés részét képezi a vevő azon kötelezettsége, hogy a megrendelt áruért a vevő által a megrendelésben választott módon a vételárat a szolgáltatónak kiegyenlítse.
Fizetési mód
- banki átutalás - előre
- online kártyás fizetés
- készpénz - csak személyes átvételre
- ajándékutalványok - csak személyes átvételre
Minden szállítmányhoz adóügyi dokumentum van csatolva, amely jótállási tanúsítványként is szolgál.
Postaköltség és egyéb költségek
Az áruk feltüntetett áraihoz hozzáadjuk a következő postaköltséget a kézbesítés módjának és címének megfelelően
- utánvétel Szlovákiában 99 Euróig – 4,50 €
- utánvétel Szlovákiában 99 Eurótól – ingyen
- utánvétel Cseh Köztársaságban 99 Euróig – 4,50 €
- utánvétel Cseh Köztársaságban 99 Eurótól – ingyen
- utánvétel Magyarországon 99 Euróig – 5,00 €
- utánvétel Magyarországban 99 Eurótól – ingyen
- személyes átvétel a boltban – ingyen
A feltüntetett árak kiskereskedelmi üzletben történő áruvásárlásra vonatkoznak!
A szolgáltató nem vállal felelősséget a futárcég által okozott késedelmes áruszállításért.
Újrahasznosítási díj
A törvényi rendelkezések értelmében a 34. § bek. 1 ) pontja és 37. § bek. 1 ) a 3. hulladéktörvény alapján újrahasznosítási díjat kell feltüntetni elektromos berendezés értékesítése során, ha azt az elektromos berendezés forgalomba hozatalakor a elektromos berendezés gyártója megállapította. Az újrahasznosítási díj az adott elektromos berendezés csomagolásán vagy címkéjén, illetve az adó- vagy hasonló bizonylaton szerepel. Abban az esetben, ha az elektromos berendezés olyan gyártótól származik, amely nem szerepel a gyártók nyilvántartásában, minden jogi kötelezettség a szolgáltatóra száll át.
Kézbesítési időszakok
A szállítási idő azt jelenti, hogy az adásvételi szerződés megkötésétől számított hány munkanappal szoktuk kiküldeni az adott árut (a csomagot a fuvarozónak/szállítónak adjuk át). A szállítási idő tájékoztató jellegű, ennek meghatározása során a beszállító-vásárló tapasztalataira támaszkodunk üzletünkben, valamint a beszállítók jelenlegi rendelkezésre állására. Hossza általában 24 órától 21 munkanapig terjed, a szállítói áruk elérhetőségétől függően megfelelően meghosszabbítható. A raktáron lévő áruk szállítási ideje 2-4 munkanap. Régebbi vagy nehezebben beszerezhető áruk esetén ez az időszak meghosszabbodhat, amiről amint több információval rendelkezünk a kérdéses áru elérhetőségéről (egyes esetekben ez csak az röviddel az eredetileg megadott szállítási határidő lejárta után). A vevő vállalja a szállítási határidő meghosszabbítását abban az esetben, ha a megbeszélt határidőn belül nem tudja az összes megrendelt árut kiszállítani. Erről a helyzetről a lehető legrövidebb időn belül értesítjük a vásárlót és tájékoztatjuk az áru szállításának várható időpontjáról, vagy csereáru kiszállítását javasoljuk. Ha a póthatáridőn belül sem sikerül az árut biztosítani, a vásárlónak jogában áll elállni a szerződéstől, és a vételár vagy annak egy részének megfizetése esetén az összeget 14 napon belül visszaküldjük önnek az ön által megadott bankszámlára. A megrendelések minden munkanapon folyamatosan feldolgozásra kerülnek.
Az áruk átadásának helye és módja
Az áruk átadásának kötelezettsége az áru vevőnek történő átadásával, valamint a megrendelésben meghatározott meghatalmazott személy vagy a szállítónak való átadáskor teljesül. Az árut futárszolgálattal küldjük levél/csomag formájában. Mivel hagyományos üzlet is vagyunk, az online rendelés elkészítése után az árut közvetlenül üzletünkben is átveheti az online áruház árának fenntartása mellett. E-mailben értesítjük, hogy megrendelését átadtuk a fuvarozónak, vagy készen áll a személyes átvételre üzletünkben. Amennyiben az árut a feladást visszaigazoló e-mailünktől számított 7 napon belül sem szállították ki önnek, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot. Az ellenőrzést követően telefonon vagy e-mailben részletesebb tájékoztatást adunk a csomagjáról és a kézbesítés elmaradásának lehetséges okairól. A megrendelő köteles az árut a megbeszélt helyen és időben személyesen átvenni, illetve az átvételről gondoskodni. A vevő az áru átvételét a szállítólevélben írásban igazolja, ami egyben utánvétes fizetés esetén is az áru fizetésének igazolása. Az áruval együtt a vásárló egy könyvelési bizonylatot kap, amely jótállási jegyként is szolgál. Az áru szállítási kötelezettsége akkor is teljesítettnek minősül, ha a megrendelő az árut a megbeszélt időben és helyen nem veszi át, ill. megtagadja az áru átvételét. Abban az esetben, ha a vásárló az árut nem veszi át, és az árut visszaküldik hozzánk, jogunkban áll elállni az adásvételi szerződéstől és követelni a vásárlótól az áru visszaküldésével kapcsolatos költségek (az áru visszaküldésével kapcsolatos postaköltség) megtérítését. A küldemény újra kézbesítése csak közös megegyezés után lehetséges. Nem vállalunk felelősséget a kézbesítő által okozott késedelmes áruk szállításáért vagy a címzett hibásan megadott címéért. A vásárló az áru tulajdonjogát a szállítás helyén történő átvételével és a vételár teljes kifizetésével szerzi meg. Az áru átvételével a véletlen sérülés és a véletlen minőségromlás kockázata egyformán a vásárlóra száll át. A vevő a küldemény átvételekor köteles ellenőrizni a küldeményt, hogy a küldemény csomagolása nem sérült-e (szállításból eredő mechanikai sérülés), valamint hogy az áru hibátlan-e. A küldemény vagy az áru látható sérülése esetén a megrendelő jogosult a küldeményt nem átvenni.
Garanciális időszak
Minden eladott árura 24 hónapos törvényi garancia vonatkozik.
A szolgáltató felelősséggel tartozik a vásárló felé:
- a megrendelés vevő részére történő elküldésekor érvényes ár betartása, ha a rendelést elfogadták
- hibátlan áruk küldése
- az áruk szállítása a megrendelés szerinti mennyiségben és minőségben, feltéve, hogy azt elfogadták
- adóigazolás csatolása ( csomagban vagy emailben )
A szolgáltató nem vállal felelősséget:
- az áru kézbesítésének késedelme, amelyet a kézbesítő (futár) okozott
- a termék késleltetett kihozatala a vásárló által rosszul megadott cím alapján
- a kézbesítő (futár) által okozott kár; láthatóan sérült áru (sérült csomagolóanyag, stb.), mely esetben a vásárló megtagadja a csomag átvételét.
Megrendelés törlése
Ha szeretné törölni a még feldolgozatlan megrendelését, kérjük, mielőbb vegye fel velünk a kapcsolatot az infovonalon és adja meg rendelési számát. Fenntartjuk ugyanakkor a jogot, hogy az árurendelést töröljük, ha nem áll módunkban azt kiszállítani önnek (raktáron elfogyott vagy az ajánlatból való elállás), vagy ha minden erőfeszítés ellenére sem tudjuk az árut a megbeszélt határidőn vagy áron belül szállítani, és/vagy az áru biztonsága a megrendelt áru értékéhez viszonyítva aránytalan nehézségeket és aránytalan költségeket okozna számunkra, kivéve, ha az alternatív teljesítésben állapodunk meg önnel. A megrendelés törléséről haladéktalanul értesítjük telefonon vagy e-mailben.
Áruval kapcsolatos panaszok
Részletesebb információkat és pontos feltételeket a Panaszkezelés rendje rovatban talál.
Elállás a szerződéstől
A szerződéstől való elállásra a 102/2014. törvény szabályozza, a fogyasztóvédelemről a távollevők között kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során, valamint egyes törvények módosításáról. Az eladó időben és megfelelően tájékoztatja a fogyasztót a szerződéstől való elállási jogáról, a fogyasztó jogosult a távolról kötött vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződéstől 14 napon belül elállni:
- áru átvétele olyan szerződések esetében, amelyek tárgya áru értékesítése,
- szerződéskötés szolgáltatás nyújtáskor vagy
- nem fizikai adathordozón továbbított elektronikus tartalom szolgáltatására vonatkozó szerződés megkötése.
A fogyasztó az eladóval kötött szerződéstől való elállás jogát írásban vagy más állandó adathordozón (például e-mailben) rögzített felvétel formájában gyakorolhatja; ha a szerződést szóban kötötték, a fogyasztó szerződéstől való elállási jogának gyakorlásához elegendő a fogyasztó világosan megfogalmazott nyilatkozata, amely kifejezi a szerződéstől való elállási szándékát. A fogyasztó felhasználhatja a szerződéstől való elállási űrlapot, amely a weboldalunkon érhető el. A Polgári törvénykönyv 517 § álltal a megrendelő csak a szerződés tárgyának egy részére vonatkozóan is kérhet elállást (ha a szerződés vagy kötelező érvényű megrendelés tárgya több áru szállítása volt), és ebben az esetben a szerződés csak erre a részre vonatkozik.
A fogyasztó köteles az árut visszaküldeni, vagy átadni a szolgáltatónak vagy az eladó által az áru átvételére meghatalmazott személynek, legkésőbb a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó személyesen vagy az általa meghatalmazott személyen keresztül kívánja átvenni az árut. Az első mondat szerinti határidőt betartottnak kell tekinteni, ha az árut legkésőbb a határidő utolsó napján átadták a szállítónak.
A szerződéstől való elállást követően a fogyasztó viseli az áru visszaküldésének költségeit az eladónak vagy annak a személynek, akit az eladó az áru átvételére felhatalmazott, még akkor is, ha eláll a távértékesítési szerződéstől olyan árura vonatkozóan, amelyet jellegüknél fogva nem lehet postán visszaküldeni. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó vállalta, hogy ezeket maga viseli, vagy ha a fenti kötelezettségek egyikét sem teljesítette. Az elállás következményei nem merülnek fel és nem szűnnek meg, ha a vevő nem tudja visszaküldeni az árut abban az állapotban, amelyben átvette. Ez viszont nem lép érvénybe, ha:
- az árunak az ott megjelölt állapotban történő visszaküldésének lehetetlensége nem a vevő cselekménye vagy mulasztása miatt következett be
- az áru állapotában bekövetkezett változás az áru hibáinak feltárása érdekében szabályszerűen elvégzett ellenőrzés eredményeként következett be
- a hiba felfedezése előtt a vásárló az árut vagy annak egy részét eladta, vagy az árut részben vagy egészben felhasználta, vagy a szokásos használat során megváltoztatta.
A c) pontban említett esetben a vevő köteles az el nem adott vagy el nem fogyasztott árut, illetve a módosított árut visszaküldeni, és az eladónak olyan összegű kártérítést nyújtani, amelyben az említett használatból részesült.
A vevő a szerződéstől való elállási időszak kezdete előtt elállhat a szerződéstől, amelynek tárgya az áruszállítás.
A vevő nem állhat el a szerződéstől, amelynek tárgya:
- a fogyasztó különleges igényei szerint készült áruk, méretre készített áruk vagy kifejezetten egy fogyasztónak szánt áruk értékesítése
- gyors minőségromlásnak vagy minőségromlásnak kitett áruk értékesítése
- olyan védőcsomagolásba zárt áru értékesítése, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem alkalmas visszaküldésre, és amelynek védőcsomagolása a kiszállítást követően sérült
- olyan áruk értékesítése, amelyek természetüknél fogva a szállítást követően elválaszthatatlanul keveredhetnek más árukkal
Az szolgáltató a szerződéstől való elállási nyilatkozat kézbesítését követően legkésőbb 14 napon belül köteles visszaadni a vevőnek a szerződés alapján vagy azzal összefüggésben tőle kapott valamennyi fizetést, ideértve a szállítási, kiszállítási, ill. posta és egyéb költségeket és díjakat. Az eladó a fizetést ugyanúgy visszaküldi, ahogyan azt a vevő a fizetéséhez használta. A vevő a fizetés visszatérítésének más módjában is megállapodhat az eladóval.
A szolgáltató nem köteles megtéríteni a vevő többletköltségét, ha a vevő kifejezetten az eladó által kínált legolcsóbb általános szállítási módtól eltérő szállítási módot választott. A többletköltség a vásárló által választott szállítási költség és az eladó által kínált legolcsóbb közös szállítási mód költségei közötti különbözetet jelenti.
A szerződéstől való elállás esetén a szolgáltató nem köteles visszafizetni a vevőnek a befizetett összeget, mielőtt az árut átadták neki, vagy amíg a vevő nem bizonyítja, hogy az árut visszaküldték az eladónak, kivéve, ha az eladó azt javasolja, hogy beszedje az árut személyesen vagy az általa meghatalmazott személy útján.
A vevő felelős az áru értékcsökkenéséért, amely az áru olyan kezelésének eredményeként keletkezett, amely túlmutat az áru tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges kezelési körön.
Az áru kiszállítását követően a vásárlónak lehetősége van kipróbálni annak működőképességét, de a szerződéstől való elállás esetén az árut nem használhatja. Az áru jellegének, jellemzőinek és funkcionalitásának meghatározása érdekében a fogyasztó csak úgy kezelheti és vizsgálhatja meg az árut, ahogyan azt egy üzletben megengedhetné. A vevő köteles az árut az elállási idő alatt kellő körültekintéssel kezelni és ellenőrizni. Például a vásárló csak felpróbálhatja a megvásárolt ruházatot, de nem viselheti, és az árut az eredeti címkékkel vagy más védő- vagy azonosító eszközzel együtt küldheti vissza.
Alternatív vitarendezés
A vásárló - jogosult helyesbítési kéréssel fordulni az eladóhoz (például e-mailben), ha nem elégedett azzal, ahogyan az eladó panaszát kezelte, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette fogyasztói jogait. Ha az eladó erre a megkeresésre nemleges választ ad, vagy annak elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztónak jogában áll alternatív vitarendezés kezdeményezésére javaslatot benyújtani az alternatív vitarendezési szervezethez (a továbbiakban: ARS) a 391/2015. törvény szerint a fogyasztói jogviták alternatív megoldásáról és egyes törvények módosításáról. Az ARS alanyai a 391/2015. Sz. Törvény 3. §-a szerinti szervek és felhatalmazott jogi személyek. Az AVR-szervezetek listája megtalálható a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának weboldalán: www.mhsr.sk. A fogyasztó a javaslatot a 391/2015. Sz. Törvény 12. §-ában meghatározott módon nyújthatja be.
A fogyasztó az RSO alternatív vitarendezési platformján keresztül is benyújthat panaszt, amely online elérhető a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ címen.
Alternatív vitarendezést csak fogyasztó - az a természetes személy - vehet igénybe, aki a fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem üzleti tevékenysége, munkavégzése vagy foglalkozása körében jár el. Az alternatív vitarendezés csak a fogyasztó és az eladó közötti, fogyasztói szerződésből eredő vagy ahhoz kapcsolódó vitára vonatkozik. Az alternatív vitarendezés csak a távollevők között kötött szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem vonatkozik azokra a vitákra, ahol a vita értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az ARS szervezet az alternatív vitarendezés megkezdéséért díj megfizetését követelheti a fogyasztótól, legfeljebb 5 eurót áfával együtt. Ha több szervezet is felelős az ARS-ért, a fogyasztónak jogában áll megválasztani, hogy közülük melyiknek nyújt be ajánlatot. A fogyasztónak az ARS mellett joga van az anyagilag és helyileg illetékes általános vagy választott bírósághoz fordulni.
Zárolagos rendelkezések
Jelen általános szerződési feltételek a szolgáltató és vásárlója között létrejött adásvételi szerződés szerves részét képezik, és mindkét félre kötelezőek. Az adásvételi szerződéssel létrejött jogviszonyokra az adásvételi szerződés rendelkezései (azaz a kötelező érvényű megrendelés és a megrendelés visszaigazolása, vagy az egyedileg elfogadott feltételek), a jelen általános szerződési feltételek és a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadók. Az adásvételi szerződés rendelkezései elsőbbséget élveznek a jelen általános szerződési feltételekben, valamint az általánosan kötelező érvényű jogszabályok diszpozitív rendelkezéseivel szemben. Az eladó fenntartja a jogot jelen általános szerződési feltételek egyoldalú megváltoztatására vagy kiegészítésére. A jelen általános szerződési feltételek bármely módosítása a www.betalov.sk/.hu/.cz weboldalon történő közzététel napján lép hatályba. Az adásvételi szerződésből eredő jogviszonyokra minden esetben az áruk kötelező megrendelésének időpontjában hatályos általános szerződési feltételek az irányadók.
Jelen általános szerződési feltételek 2023. november 3-án lépnek hatályba.